Blogs

Koude acquisitie: koudwatervrees – © Harriët Damave – House of Harriet
Blogs worden goed gelezen. Als je dit koppelt aan je bedrijf of organisatie trek je meer mensen naar je website. Bovendien kun je je aanbod en/of expertise meer voor het voetlicht brengen. Je bedrijf of organisatie krijgt daarnaast een ‘menselijk gezicht’, en ook dat biedt meerwaarde.
Mijn ervaring
Zelf heb ik jarenlang met veel plezier een aantal (journalistieke) blogs in de lucht gehouden. Op 12 januari 2010 startte ik Moonblog met voornamelijk columns over menselijk gedrag; op 19 december 2011 volgde Zzp-log met columns, artikelen, recensies, onderzoek en verslaggeving van bijeenkomsten over en voor zzp’ers. Met beide ben ik inmiddels gestopt.
Binnen enkele maanden wil ik een nieuw online platform starten met een zeer actueel focusgebied (bevindt zich nu in de onderzoeksfase t.b.v. mogelijke fondsaanvraag).
1. Zzp-log.nl
ZZP-log bestond uit journalistieke artikelen over en voor zzp’ers op basis van research, interviews, netwerkevenementen, workshops, onderzoek, nieuws en persoonlijk contact met zzp’ers. Inclusief tips, columns, opinie en recensies van relevante boeken.
Enkele blogs op Zzp-log:
16-04-2013: Bloggen als pro: hoe die je dat? (recensie)
23-12-2011: Doordendertypes negeren stopbord (column)
Op Zzp-log verschenen niet alleen columns, maar ook informatie, recensies, verslaggeving en tips.
2. Moonblog.nl
Moonblog onderzocht de wereld en gaf commentaar (columns) of stelde vragen.
Regelmatig terugkerende thema’s:
Menselijk gedrag
Openbare ruimte
Gezondheidszorg
Sociale Media
*Alle columns waren gebaseerd op ware gebeurtenissen.
Enkele columns op Moonblog:
24-03-2010: Aangevallen door Schotse Hooglander
14-04-2010: Assepoester op het Twittergala