Telefoonmannetje-versttrikt-in-draad-uitsnede

Koude acquisitie: koudwatervrees – © Harriët Damave – House of Harriet


Blogs worden goed gelezen. Als je dit koppelt aan je bedrijf of organisatie trek je meer mensen naar je website. Bovendien kun je je aanbod en/of expertise meer voor het voetlicht brengen. Je bedrijf of organisatie krijgt daarnaast een ‘menselijk gezicht’, en ook dat biedt meerwaarde.

Mijn ervaring
Zelf heb ik jarenlang met veel plezier een aantal blogkanalen in de lucht gehouden, die overigens niet model staan voor een blog van een bedrijf of organisatie.

Blogs Monique Koudijs
Op 12 januari 2010 startte ik Moonblog met voornamelijk columns over menselijk gedrag; op 19 december 2011 volgde Zzp-log met columns, artikelen, recensies, onderzoek en verslaggeving van bijeenkomsten over en voor zzp’ers. Met beide ben ik inmiddels gestopt.

1. Zzp-log.nl
ZZP-log biedt journalistieke artikelen over en voor zzp’ers op basis van research, interviews, netwerkevenementen, workshops, onderzoek, nieuws en persoonlijk contact met zzp’ers. Inclusief tips, columns, opinie en recensies van relevante boeken.

Enkele blogs op Zzp-log:
16-04-2013: Bloggen als pro: hoe die je dat? (recensie)
23-12-2011: Doordendertypes negeren stopbord (column)

Op Zzp-log verschenen niet alleen columns, maar ook informatie, recensies, verslaggeving en tips.

2. Moonblog.nl
Moonblog onderzoekt de wereld en geeft commentaar (columns) of stelt vragen.

Regelmatig terugkerende thema’s:

Menselijk gedrag
Openbare ruimte
Gezondheidszorg
Sociale Media

*Alle columns waren gebaseerd op ware gebeurtenissen.

Enkele columns op Moonblog:
24-03-2010: Aangevallen door Schotse Hooglander
14-04-2010: Assepoester op het Twittergala

Geverifieerd door MonsterInsights